جدا کننده اتوماتیک سیالات شیمیایی چند فازی:
مخترع: محمد قدیانی
سال اختراع: 1395 - 2016
سال ثبت: 1396 - 2017
ثبت شده در : اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری امریکا USPTO و سازمان جهانی مالکیت معنوی WIPO و اداره ثبت اختراعات و مالکیت های معنوی جمهوری اسلامی ایران
جدا سازی محلول های امتزاج ناپذیر با محوریت جداسازی لکه های نفتی
جدید ترین تکنولوژی ثبت شده در اداره ثبت اختراعات و علایم تجاری ایالات متحده امریکا در سال 2017
این اختراع، روشی است مکانیکی بر اساس قواعد و قوانین حاکم بر مکانیک سیالات
مزایای این روش:
*جداسازی سیالات مایع چند فازی به صورت کاملا اتوماتیک
*جدا سازی فاز ها با هزینه کم و بدون صرف انرژی
*قابلیت استفاده بصورت مخازن بزرگ صنعتی
*قابلیت بکارگیری برای تصفیه پساب ها و جداسازی لکه های روغنی و نفتی از سطح آبهای آزاد و بازگردانی نفت بدست آمده جهت فراورش مجدد
*عدم تأثیر دانسیته سیال مایع بر کارکرد دستگاه
*عدم تاثیر تعداد فاز در کارایی روش
*عدم تأثیر نوع سیال و ویسکوزیته آن در کارکرد دستگاه و کارایی روش
Invention Title:
APPARATUS AND METHOD FOR AUTOMATIC DECANTATION OF MULTI-PHASE CHEMICAL FLUID
Applicant & Inventor: Ghadyani; Mohammad; (Tehran, IR)
Patent No: 9610519
United States Patent Application Number: 15/257777
Publication Number: US2016367913A1
Filed: September 6,2016
Publication Date: December 22,2016
Registered in United States Patent And Trademark Office (USPTO) & World Intellectual Property Organization (WIPO)
Abstract
An apparatus for automated decantation of a multi-phase fluid mixture comprising a decantation container, a floating marker, a sensor, a plurality of engines and a plurality of micro-switches. The decantation container comprises an inlet valve and at-least two outlet valves. The floating marker is housed within the decantation container. The floating marker is of a selective density. The sensor is attached at a bottom surface of the decantation container. The plurality of engines are connected with the sensor. The plurality of engines controls an opening and a closing of the at-least two outlet valves. The plurality of micro-switches are connected to the plurality of engines. The plurality of micro-switches control an amount of power supplied to the plurality of engines.